سخنگوی دولت اعلام کرد با پذیرش استعفای حجت‌الله عبدالملکی از سوی رئیس جمهور، محمدهادی زاهدی وفا سرپرست وزارت کار شده است. بهادری جهرمی همچنین توضیحاتی درباره مالیات‌های مربوط به اصناف و موضوع دهک‌بندی‌ها در پرداخت یارانه ارائه کرد و گفت که دولت هیچ برنامه‌ای برای گرانی بنزین ندارد.
کد خبر: ۱۳۶۹۹۸۶

سال 98 قیمت بنزین به یکباره افزایش یافت. افزایش قیمت بنزین در آن دوره باعث اعتراض مردم شد. حالا دوباره شایعات در مورد افزایش قیمت بنزین بالا گرفته است. اما مسئولان افزایش قیمت بنزین را تکذیب می کندد. اما سرانجام قیمت بنزین در ایران باز هم افزایش می یابد ؟

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایرنا، «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت صبح امروز سه‌شنبه در نشست خبری هفتگی خود، با اشاره به مصوبات اخیر هیأت وزیران اظهار داشت: هیأت دولت در راستای تحقق شعار سال آیین نامه حمایت از اشتغال دانش‌بنیان برای توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان را به عنوان دومین آیین نامه مصوب در این حوزه تصویب کرد.


دولت هیچ برنامه‌ای در هیچ سطحی برای گرانی قیمت بنزین ندارد

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال دیگری درباره طرح مجدد شایعه گران شدن بنزین تأکید کرد: دولت هیچ برنامه‌ای در هیچ سطحی برای گران کردن بنزین ندارد.

وی درباره احتمال وقوع خاموشی‌ها در تابستان امسال نیز عنوان کرد: تکالیفی در ادوار قبل متوجه دولت‌ها در حوزه صنعت برق بوده که به آن عمل نشده؛ دولت سیزدهم پس از استقرار به سرعت موضوع صنعت برق و افزایش ظرفیت نیروگاهی را در دستور کار قرار داده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: در کنار توسعه توان تولیدی برق و حمایت از بخش خصوصی برای استفاده از ظرفیت آنها، دولت برنامه‌ای را برای مدیریت مصرف برق در دستور کار خود قرار داد که نتیجه آن، این است که حتی در زمان رکورد مصرف هم شاهد خاموشی نباشیم.
 

تصمیمی برای تغییر قیمت بنزین گرفته نشده است

به گزارش جام جم آنلاین، در فضای مجازی تصاویری منتشر شد مبنی بر اینکه استفاده از کارت سوخت شخصی برای خرید بنزین از جایگاه‌ های سوخت، از ابتدای تیرماه الزامی می شود و پیرو این الزام، کارت‌ های سوخت جایگاه‌داران دیگر در دسترس عموم مردم نخواهد بود.

علی اکبر نژادعلی، مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در گفت‌وگو با تسنیم در این خصوص گفت: هیچ ابلاغیه‌ای در خصوص حذف کارت سوخت جایگاه‌داران از چرخه عرضه بنزین نداشته‌ایم.

وی افزود: اینکه از ابتدای تیرماه، تنها با کارت سوخت شخصی اقدام به توزیع بنزین شود و کارت سوخت جایگاه‌داران برای سوختگیری با نرخ آزاد در دسترس مردم نباشد، صحت ندارد.

نژاد علی خاطرنشان کرد: همواره توصیه می‌شود که مردم کارت سوخت شخصی به همراه داشته باشند و آن دسته از مالکان خودرو که کارت سوخت آنها مفقود شده می توانند با مراجعه به دفاتر پلیس 10+، اقدام به ثبت نام کارت سوخت المثنی کنند تا بتوانند با کارت سوخت شخصی، اقدام به سوخت‌گیری کنند.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی همچنین اذعان داشت: هیچ تصمیمی در خصوص افزایش نرخ بنزین گرفته نشده و تمامی اخباری که در فضای مجازی و رسانه‌ای کشور در این خصوص منتشر شده، فاقد صحت بوده و تکذیب می شود.

قیمت بنزین بالا نمی‌رود | هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین نداریم

قیمت بنزین افزایش نمی‌یابد

به گزارش جام جم آنلاین از وزارت نفت، «علی‌اکبر نژادعلی» در پاسخ به شایعات منتشرشده یک هفته اخیر در فضای مجازی و رسانه‌ای مبنی بر حذف و جمع‌آوری کارت سوخت آزاد جایگاه‌داران افزود: سامانه هوشمند سوخت بر اساس معماری آفلاین بنا شده است و از ویژگی‌های معماری آفلاین تحویل سوخت به مشتریان در لحظه است، بنابراین در صورتی که کارت آزاد جایگاه‌دار موجود نباشد، اگر شخصی بدون کارت سوخت وارد جایگاه شود، نمی‌تواند سوخت دریافت کند، بنابراین کارت سوخت جایگاه‌دار لازمه جایگاه عرضه سوخت و سیستم آفلاین سامانه هوشمند سوخت است.

وی تأکید کرد: کارت‌های هوشمند سوخت مجاری عرضه که فرآورده را با قیمت دوم غیریارانه‌ای عرضه می‌کنند، به اندازه کافی در اختیار مالکان مجاری عرضه قرار گرفته است و با همین کارت‌ها فرآورده بنزین به‌صورت آزاد عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: هم‌اکنون عرضه بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت با نرخ سهمیه‌بندی ۱۵۰۰ تومانی با کارت‌های سوخت شخصی و با قیمت دوم یا غیریارانه‌ای از طریق کارت‌های سوخت شخصی و کارت‌های هوشمند ویژه مجاری عرضه فراهم است.
 
واکنش وزیر نفت به خبر گران شدن قیمت بنزین

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بیژن زنگنه وزیر نفت در مراسم امضای قرارداد طرح توسعه میدان گازی فرزاد B ضمن تبریک روز ارتباطات و روابط عمومی گفت: امیدوارم رسانه‌ها همیشه صداقت را رعایت کنند و همیشه راست بگویند. مهمترین موضوع در این زمینه گفتن همه واقعیت و به صورت شرافتمندانه است.

او افزود: هر چیزی را می‌توان فروخت، اما قلم را نباید فروخت. به ویژه در این روز‌ها که بحث انتخابات مطرح است بیشتر باید به این مسئله توجه شود. به ویژه جوان تر‌ها توجه کنند که شرافت خود را به هیچ قیمتی نفروشند.

وزیر نفت در ادامه در مورد میدان فرزاد B اظهار کرد: مدت‌ها دنبال این کار بودم. در شرکت نفت سناریو‌های زیادی را بررسی کردیم که این گاز را چکار کنیم؟ در ابتدا قرار بود هندی‌ها این میدان را توسعه دهند و تبدیل به LNG کنند و ببرند.

او گفت: یک فاز این میدان برابر دو میلیارد دلار و میزان میعانات گازی آن یک هشتم پارس جنوبی است. یعنی، میان دریافت و پرداخت در این میدان مشکل عدم تعادل وجود دارد.

زنگنه گفت: بازپرداخت این طرح با میعانات ممکن نیست پس باید بتوانیم با گاز آن، بازپرداخت را انجام دهیم. باید با منابع خود میدان، هزینه‌ها را برگردانیم.

او بیان کرد: هندی‌ها دو بار به دلیل تحریم نیامدند. هر راهی پیش رویشان گذاشتیم، نیامدند. طرح اجرایی این میدان توصیف شده نبود که برای توصیف آن وقت و هزینه گذاشتیم و سناریو‌های مختلفی را بررسی کردیم تا هزینه‌ها کاهش یابد.

زنگنه گفت:میدان گازی فرزاد آخرین میدان گازی مشترک است که توسعه می‌یابد. بخشی از دفتر میدان‌های مشترک بسته شده است، ۹۵ درصد کار میدان پارس جنوبی در فاز نخست پایان یافته است.

وزیر نفت درباره شایعه گران شدن قیمت بنزین گفت:جنگ روانی است. هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت فرآورده‌های نفتی نداریم.

زنگنه در پاسخ به پرسشی درباره آینده کاری پس از پایان وزارت گفت:بازنشسته‌ام؛ اما در سیاست خواهم ماند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها